Interflora
Interflora ønsket å inspirere til salg gjennom godt innhold i sine kanaler. LudensGruppen laget et inspirasjonsunivers, og salgene kom gjennom godt innhold og markedsføring i sosiale medier.

Høye salgstall gjennom inspirasjonsmagasinet
Interflora hadde et ønske om å skape et inspirasjonsunivers. Deres mål var å lage inspirerende innhold for nye målgrupper, som deretter skulle føre til salg i nettbutikken.
Vi gikk utfordringen i møte ved å lage en digital løsning bestående av redaksjonelle tekster og videoer, tett samkjørt med kampanjer og aktuelle produkter.
Innholdet ble spredt i sosiale kanaler som Facebook og Instagram. Gjennom sin satsning på inspirasjonsinnhold har Interflora tjent over 2,2 millioner totalt i assisterte og direkte konverteringer i 2018.



Verving av nyhetsbrevsabonnenter
I blomstermarkedet er de mange høytidene og anledningene som utspiller seg gjennom et år blant de viktigste. Valentine's Day, julen, påsken og 17. mai-feiringen er blant høytidene som også gir flest salg - både på nett og i butikk.
For å komme dette i møte laget vi et digitalt inspirasjonsunivers for de ulike anledningene som kommer i løpet av året. Vi integrerte også en konkurransemodul på nettsiden, som gjorde at vi kunne få Facebook-følgerne til Interflora Norge inn på siden for å delta - og dermed melde seg på nyhetsbrev ved ønske.
Per 6. april 2020 har vi kjørt to aktiviteter, bestående av én Facebook-post per aktivitet. Aktivitetene strakk seg over én uke hver. På den tiden har vi vervet over 1700 abonnenter.