alt installasjon

ALT Installasjon ønsket mot slutten av 2019 å lage nye nettsider. Målet var å forbedre den digitale kundeopplevelsen, og sikre at brukerne møtes av relevant innhold som både inspirerer og skaper salg. 

Avdekket nye innholdsbehov

Gjennom trendanalysene våre avdekket vi når bedrifts- og privatkundene deres søkte etter deres tjenester, og satte dette opp i et årshjul. Vi analyserte også hvilke andre relevante temaer de lette etter, og fant ut hvilke behov de hadde. Deretter startet innholdsjobben. Vi måtte lage godt innhold for absolutt alle tjenestene deres, og vinkle det mot de ulike segmentene. 

Hver tjeneste fikk egne områder på siden, og privatsegmentet fikk sine tjenestemuligheter innpakket i et inspirasjonsområde.

Innbydende design som ivaretar brukeren

ALT Installasjon bestod av mye innhold. Derfor var det viktig å finne en brukervennlig måte å strukturere det opp på, og ikke minst tilrettelegge for nytt innhold i tiden fremover. 

Vi har brukt Pillar Content-tankegangen også i strukturen, og satt opp innholdet i såkalte Content Clusters for å samle innhold i like kategorier. De fleksible malene gjør at vi enkelt kan utvide mengden innhold, og vekte om innholdet etter kundens ønsker. 

Kundehenvendelser via CRM

Samtidig ble det bygget opp en nettbutikk. Hele siden har skjemaer som går til CRM-systemet Profiler, som lar ALT Installasjon håndtere kundehenvendelser derfra. Det gir store tidsbesparelser, da det blir mindre mailkorrespondanse. 

Apriil Digital Oslo jobber fremdeles med ALT Installasjon, og er tungt involvert i hvordan de forvalter sine digitale kanaler. Vi har i den forbindelse også videreutviklet deres profil.

Vil du vite mer? Ta kontakt i skjemaet under. 

Kontakt oss

Har du et prosjekt du ønsker at vi skal se på? Fortell oss kort hva det gjelder i skjemaet under, og vi tar kontakt.